חשיבה על הקריירה בזמן קורונה

נגזר עלינו זמן קורונה. ההסגר שלא מבחירה אינו נעים, החל"ת מעורר הרבה שאלות והפיטורין יוצרים דאגות. הכל קרה כל כך מהר ובאופן חד. לא היה זמן להיערך ולא לעכל. יום ועוד יום חולף והמציאות היא כאן ולא נראה שהיא עומדת להיעלם כל כך מהר.

"מועצת החכמים" של גישה שונה ישבה וחשבה, במה ניתן להעשיר את אנשי הקריירה הנצורים בביתם. היום יום של פעם התאפיין במרדף אינטנסיבי אחר הצלחה, משמעות ואושר, בכל הזירות המרובות בחיינו. בתוך המרדף לא היה לנו את הזמן, הטריגר וההזדמנות לעצור, להביט פנימה ולשאול את עצמנו באמת ובתמים – מה אנו צריכים, מה הייעוד שלנו ומה באמת מניע אותנו?

פרופ' אדגר שיין, לשעבר פרופסור למנהל עסקים ב – MIT, השאיר חותם בולט בחקר המנהיגות עם דגש על פיתוח אישי ותרבות ארגונית.

פרופ' שיין סבר כי לכל אדם יש סט ייחודי של "עוגנים" הבונה סוג של DNA מקצועי המהווה בסיס להתפתחות האינדיבידואלית שלו במישור הקריירה.

שיין שחקר נושא זה, זיהה בסופו של דבר, שמונה מבנים אפשריים עליהם מבוססים בדרך כלל עוגני קריירה. מבנים אלה מתארים את סדר העדיפויות האישי של אנשים, והם דורשים סט שונה של ערכים, כישורים, יכולות וצעדים. מודל מבני מאפשר לבחון, לסמן או לעדכן מטרות ולפתח את הקריירה.

בהתבסס על מודל זה, שיין בנה שאלון המאפשר לכל אינדיבידואל למפות ולאתר את מודל העוגנים האישי שלו.

הנכם מוזמנים למלא את השאלון ללא עלות ולבדוק עד כמה אתם אכן מממשים בקריירה שלכם את העוגנים המרכזיים שלכם. על איזה עוגנים "יושב" מסלול הקריירה שלכם ועל איזה פחות.

לאחר מילוי השאלון, יש להזין כתובת מייל לקבלת התוצאות. השאלון הינו אנונימי ולא יעשה כל שימוש בכתובת המייל או במידע שציינת.

בעת קבלת התשובות, יש לחזור לאתר ולהוריד קובץ לחישוב התוצאות – הורדת טבלה לחישוב התוצאות

השאלון באנגלית ניתן להורדה מהאינטרנט בכתובת: https://www.nelacademy.nhs.uk/downloads/602

בעברית, ניתן למלאו בכתובת: https://bit.ly/3dPNKx3

אנו נמצאים כאן לרשותכם לכל שאלה שעולה בנושא הקריירה ומקווים להשיב לכל אחת ואחד כמה שיותר מהר ובצורה מעמיקה Careeranchors@gishashona.co.il

מאחלים בריאות טובה וחזרה מהירה לשגרה,

צוות גישה שונה